Out of touch.

Jag känner mig som ett vin som Mollo aldrig skulle ploppa. Ett vin där man bara tagit de ruttna druvorna och låtit 100 svettiga sjömansfötter trampat dom och sen blandat i 3 år gammal keso i en rostig burk. Får väl hoppas att känslan är annorlunda på Lördag och Söndag, oavsett kan jag bara göra mitt bästa. Tog mina stumma ben runt 2009 års tävlingsbana vid Testebovallen på 07:19 min, 5 sek sämre än PB från förra året. Hade väl behövt en kross av det gamla rekordet egentligen, men de kommer!

Det är förjävla roligt alltsammans även om man känner sig seg och långsam ibland, man är väl rätt skadat förälskad i det här med skogscykling. För övrigt konstaterar jag i efterhand att det blev personbästa med lite mer än 1 minut i Järbo under tisdagens Gästrikecup med lika slitna ben, får fira det med en isglass.

Imorgon under Prologen till Borlänge Tour startar jag sist av alla, lottning är tydligen min grej. Klockan 20:50:30, sen äre bara att trampa i mellan 4-5 minuter och sätta sig i bilen och åka hem till Gävle igen. Förra året presterade jag en luden tid på 04:55.8 min under prologen, den ska vi väl lyckas ta iallafall? Det var rätt torrt förra året, det ska regna lite denna upplaga om prognosen håller.

Noterar att Finska Landslaget i MTB verkar vara på plats i helgen också.

3 thoughts on “Out of touch.

  1. Lycka till i helgen!
    Dina sega ben verkar ju vara bättre än förra året, i och med att du slår pers i Järbo med 1 min trots sega ben. Hoppas att segheten hinner försvinna innan kvällen kommer.

  2. Ping: 06:56.04 | Jesper Hjortsberg

Kommentera

