Björnen sover, inte.

Nu har jag gjort mitt för den här veckan, mängdmässigt skrapade jag ihop nästan 18 timmar denna vecka vilket är det mesta jag lyckats få ihop under en vecka iår.

Det satt långt inne att ta sig ut idag. Vaknade 09.30 och ville väl helst ligga kvar, kom på andra tankar när solen sken mig i ansiktet genom fönstret i sovrummet. Brukar speja uppåt Preem från köksfönstret för att se vad vinden säger för dagen, deras flaggor vajar rätt fint i takt med blåsten. Och mycket riktigt blåste det på idag med så det var väl bara att välja, motvind första timmarna eller sista.

Efter 55 km såg jag faktiskt en björn sticka ut huvudet på grusvägen 100-150 meter framför mig. Jag hann inte reagera eller fundera så mycket precis. Noterade att den var där och sen var den borta. En rätt ung en men ingen liten unge, han/hon vart rejält skraj och försvann som ett spjut in i skogen. Häftigt att få se ett så fint djur ute i det fria! Sålänge den inte försöker äta upp mig då såklart.

Stötte på ett annat ungdjur ute i Högbo, Sjudin gled upp bakifrån och bjöd på en åktur in till Sandviken. Häftigt att stöta på honom ute i det fria bara sådär med såklart. Rätt plats vid rätt tid.

126,32 km på 4 timmar 40 min (27,06 km/h snitt) med lågpulssnitt alá 128 bpm (64% av max) är dagens data.

Kommentera

