Det lät roligare i mitt huvud.

Medans jag åt min frukost imorse så funderade jag på hur jag skulle bedriva min vilodag, tyckte det lät kul med att ta reda på hur många gånger jag tar mig uppför Kungsberget på 3 timmar i lugn fart. Så jag åkte väl ut till de där berget efter arbetet och satte igång.

Så värst roligt var det ju inte, kunde man väl ha anat. Nu blev det ju slut på luft i bakdäcket efter 9 gånger och cirka 1890 höjdmeter på 02:34:00. Inte ofta man punkterar uppför på asfaltsväg, körde väl över en glasbit eller två. Fick det inte att täta denna gång heller så jag åkte hem och festade loss på glass istället, det var kanske det jag skulle ägnat mig åt från början.

Godaste sättet att avnjuta en sådan där liten burk av festligt god chokladglass är att tömma allt innehåll i en skål, spara inget det blir ju gammalt så lätt.

Sen rör man om med en sked och låter glassen få en konsistens som är lite hårdare än mjukglass, ha tålamod.

Sen kör man bara! Trevlig helg!

7 thoughts on “Det lät roligare i mitt huvud.

    • Det stämmer, att vila kan för mig innebära lättare träning beroende på vad jag känner för, hur jag känner mig och kroppens status samt de signaler jag kan utläsa. (Mentalt pigg, låg vilopuls, bra kosthållning och god sömn m.m.)

      Glass är aldrig fel! :)

Kommentera

