50 km kalas, 25 km misär.

Ja, ungefär så blev dagens Långa Billingerace. Kanonkropp, följde min plan och tog det lite varsamt i början för att kunna trycka på andra halvan. Hamnde i bra gäng hela första halvan av loppet där alla var mer eller mindre dragvilliga och tempot var fint. Efter varvning vid stadion hade jag kommit ikapp en klunga där bland andra reskamrat Sjudin satt med och kände mig riktigt riktigt fin i kroppen. Sen blev det tyvärr pys i bakhjulet när det kändes som att vi började få en lucka och misären började när jag behövde den som minst.

Pumpade först i luft och hoppades att det skulle täta men fick stanna en gång till lite längre fram och började pumpa igen, att jag inte slängde i en slang då berodde väl på misärtänkande och stress, så jäkla basic. Blev ett par stopp till på det, lika bra att fortsätta vara idiot. Man lär sig väl av sina misstag, det visade sig vara ventilen så jag hade väl kunnat hålla på hela dan.

För att bjuda på lite mer misär så körde jag och Fredrik Svärm så jäkla fel ett gäng minuter mot slutet, bara för att toppa dagen så att säga. Efter det var det bara att ta sig i mål och fullborda besvikelsen på en 33:e plats med tiden 03:21:43. Tror jag hade kunnat göra ett av mina bästa långlopp hittills idag, känns fortfarande riktigt jäkla bittert. Det bara att glömma hela skiten och blicka framåt och ladda om, det kommer fler tävlingar.

Reskamrat Sjudin slutade 3:a i H30 på 03:05:44, grymt jobbat!

Resultatlista finns här.

2 thoughts on “50 km kalas, 25 km misär.

  1. Jag var nästan på G att hänga med er när ni körde vilse men hittade rätt tillslut. Fan vad du sprätte på alla möjliga konstiga ställen idag när jag kommit ikapp er;-)
    Bra kört ändå trots misären på slutet.
    Själv hade jag ett misärpass i början av loppet på alldeles fel ställe.

Kommentera

