Jag kämpar vidare!

Fortsätter vila, har varit riktigt lugnt sen helgen men idag har jag tränat teknik. Försökte nöta in lite skarpa kurvor och nedförsåkning med fokus på att få med maximalt med fart ur backen in i skarpare kurva. Har lyckligtvis fått och tagit åt mig en del tips som jag försöker tänka på när jag cyklar, logiska grejer som förhoppningsvis kommer göra att jag cyklar mer effektivt. Jag har fortfarande massor att lära och nöta in, lägger man ner tiden så brukar det löna sig i längden.

Sen är det ju det där med att lyfta blicken, det sitter ju inte i ryggmärgen på mig än. Det blir ju som en helt ny värld som öppnar sig bara man lyfter blicken lite och inte stirrar ner i framhjulet.

Upp med blicken, planera och slappna av!

Har provat lite olika däck senaste tiden men skulle vilja testa ett däck som är ungefär som Schwalbe Furious Fred fast med lite lite mer grepp. Jag är jäkligt nyfiken på att testa ett par Specialized S-Works Renegade 2bliss 2,1″, gummit verkar spännande!

5 thoughts on “Jag kämpar vidare!

    • Jag ska upp i sommar! Har semester v30-33 om jag inte minns fel, åker nog upp veckan innan CykelVasan och förbereder mig inför den däruppe. Då tar jag gärna ett fint stigpass om du är hemma! Det var riktigt trevligt sist.

      Mor har flyttat ut till Undrom nu så jag har basecamp där nu :)

Kommentera

