Gävle Ungdomscup 2011 & Gästrikecupen

Förra året blev det ingen ungdomscup p.g.a att Kung Bore slog sina klor i backen väldigt länge. Årets tävlingsdatum, 2:a Juni bör ingen kyla eller is rå på.

Cupen går av stapeln vid Skidstavallen, ett stenkast från golfbanan.

Klicka här för att komma till inbjudan, där finns även mer information om anmälan m.m.

Själv är man ju för gammal för att tävla just denna dag, men jag kommer försöka vara med och hjälpa till.

Det är ett av mina mål på sidan av min egen satsning, att försöka hjälpa till så mycket jag kan och vara delaktig i det som händer för sporten i distriktet. Kommer även försöka vara med på Gävle CA’s egna ungdomsträningar på måndagar och sitter med som ledamot i styrelsen för klubben.

Inför iår har Gästrikecupen fått en egen sida, Daniel har lagt ner tid och gjort ett fint arbete med sidan. Ett steg i rätt riktning!

Besök cupens egna hemsida här!

Gästrikecupen startar preliminärt den 10:e maj vid Testebovallen och vi har kört 2 st träningstillfällen hittills, ett vid Testebovallen och ett vid Hedåsen som vittnar om att intresset i distriktet finns! Det finns även en del goda ideér och ett gäng eldsjälar, och de är oumbärliga. Nästa träningstävling går av stapeln på Tisdagen den 3:e Maj klockan 18:00 vid Rönnåsen i Ockelbo.

Jag möter fler cyklister i skogen när jag tränar än förra året, jag brukar passa på att fråga lite om hur det kommer sig att de börjat cykla MTB och de flesta säger samma sak:

2 thoughts on “Gävle Ungdomscup 2011 & Gästrikecupen

  1. Hej Jesper!
    Ser att du skriver att du tänker vara med på ungdomsträningarna. Jag brukar åka dit med min grabb och köra lite. För dom lite äldre grabbarna skulle det vara jättekul om du dyker upp och kan köra lite fartträning etc.. med dom. Hoppas på att se dig där nästa måndag.

Kommentera

