Resultat: Kringelloppet XCO

Fyfan vad trött jag é i skallen nu, gjorde min XCO premiär under Borlänge Tour förra året och dagens tävling blev nummer två, och jag överlevde. Får se hur det känns imorgon. Vi körde 7 x 5,5 km och banan var fin, förhållandena likaså.

Startade i andra led men hamnade redan efter några 100 meter en bra bit bak i 4:e led efter starten gått. ”Inte stressa för mycket” tänkte jag och var defensiv första varvet, tror jag var 21:a ett bra tag men som jag misstänkte så kunde jag plocka placering efter placering genom att hålla mig lite kylig och hitta mitt tempo.

Efter en stund stabiliserades det hela, det var ganska intressant att se hur kass man är på att köra nedför jämfört med dom andra nöjdingarna. Uppför kände jag mig stark, fram till sista två varven, då blev jag rejält trött.

Tappade en placering på sista varvet och slutade på en 13:e plats i H/Elit, inte riktigt enligt målbilden men återigen en väl genomförd tävling.

Stort tack till Crille som ställde upp idag, langade och dessutom körde bilen hem m.m. Och tack till Magnus och Ellen för den goda maten efteråt. En fin dag med inslag av intensivt arbete helt enkelt!

Resultatlista

2 thoughts on “Resultat: Kringelloppet XCO

  1. Ping: Inget nytt på Kringelfronten. | Jesper Hjortsberg

Kommentera

