Inför Kringelloppet.

Imorgon 12:50 startar säsongen på riktigt, då ger jag mig ut på mitt 1 km intensiva seedingvarv till den för året nya diciplinen XCE i första deltävlingen av SWE-Cup XC i Södertälje.

24 st Elitåkare är föranmälda och det ska bli grymt kul! Är ju enligt mig själv ingen explosiv typ, så det ska bli intressant och se hur det går i den här sprintliknande tävlingsformen. Eftersom det är så kort tävlingstid så blir ju allt viktigt, och med mindre marginaler gäller det att vara på tå. Bara att slänga på sig tempodräkten, pumpa bakdämparen full i luft och kötta, sen får vi se hur långt det räcker.

Startlista finns här.

På Söndag startar Elitklassen 11:30 och kör 8 varv på en 5,5 km lång XC bana, det kommer bli tufft men jag satsar på topp 10 båda dagarna.

Lycka till allesammans!

2 thoughts on “Inför Kringelloppet.

    • Hehe, det beror ju iofs på vem/vad man jämför med. :) Explosivitet är inte en av mina starkaste sidor iallafall, tycker jag.

      Jag tror att eftersom man kör fler varv allteftersom så kommer de bli ganska intressant ändå, om man lyckas kämpa sig vidare så att säga.

Kommentera

