Bönatempo x 2.

Idag var dags igen, fast med ett extra varv den här gången. De blåste satan ut mot kusten nu på morgonen. Blev fostrande, minst sagt. Långsamt och kallt vare också. Jävla gnäll. Men bra träning.

Bönatempo 2011:
2011-03-21: 1 varv – 55:10 min
2011-03-26: 2 varv – 53:32 min & 55:32 min.

88% av max i snitt på första varvet, under andra varvet blev jag stum och lyckades inte behålla trycket i pedalerna genom hela varvet. 10 min vila mellan varven, ner via Hille IP och till startplatsen igen, 50 skyltarna strax ovanför viadukten vid Golfbanan.

Rekommenderar denna runda till er från Gävletrakten, det närmaste ”kuperad” terräng man kan komma i vår platta stad i nuläget. Håll er på cykelbanan och få lite grusrullmotstånd också. Det duger gott tills det går att köra i skogen och det töar rätt fort nu.

Tack vare avverkning vid Testebovallen så tror jag det kan bli körbart tidigt iår, vinden får blåsa rätt igenom på höjden och solen når igenom nästan överallt nu när det är så glest. Backen börjar redan öppna upp sig.

Imorgon: Distans. Ikväll: Godis och Paj.

4 thoughts on “Bönatempo x 2.

  1. Härligt kämpat Jesper! Att klämma 88% i 50+ min ensam tyder på tjockt pannben och fett motivationskonto. Två grymma egenskaper att ha om man vill bli snabb(are).

    Själv är jag något mer positiv nu än förra veckan. Jag har kommit igång bra efter senaste sjukdomen och benen känns starka samtidigt som vikten ganska snabbt minskar. Det enda som fattas nu är att få tummen ur och börja cykla utomhus. Hoppas på bra väder i veckan…

Kommentera

