Jag och bilkörning.

Gillar egentligen inte att köra bil, även om jag kört nån ”rolig” bil så gillar jag det ändå inte, själva bilkörningen i sig alltså. Jag gillar konceptet, A till B. Men det därimellan bryr jag mig inte så mycket i, ett nödvändigt ont. Ett nödvändigt ont som behövde förnyas.

Vi kommer inte vinna eller ställa upp i några illegala streetracetävlingar jag o snåldiesel Forden, slänger i farthållar’n mellan destinationerna under tävlingshelgerna och njuter, på mitt egna lilla sätt. Körglädje är ju en per definition rätt individuell bedömning.

För mig är det att så billigt och med så lite påverkan på omgivningen som möjligt ta sig från en punkt till en annan.

One thought on “Jag och bilkörning.

  1. Ping: Vi sitter i samma bil. | Jesper Hjortsberg

Kommentera

