Årets första Bönatempo.

Start vid 50 skyltarna strax ovanför viadukten vid Golfbanan och sen runt och målgång vid Hille kyrka. Personbästa förra året under säsong med lättrullade tävlingshjul, Furious Fred och fin medvind lyder på 47:32 min. Sträckan är cirka 28 km och inte alltför platt, för att var Gävle vill säga.

Idag blev det då inga 47:32 min, men jag höll mig iaf över skamgränsen på 30 km/h. Borrade ner mig med dubbdäcken i lervällingen mellan Harkskär och Björke och fick se medelhastigheten skjunka som en sten till avgrunden på större delen av sista halvan. Lite mer fart i benen, inga dubbdäck och mindre välling så kan de bli skitbra! Längtar efter att få slänga av dubbdäcken nu.

Sen var det ju nästan 8 grader varmt när jag stack iväg efter jobbet, finast iår!

2 thoughts on “Årets första Bönatempo.

Kommentera

