Der Untergang?

Två vilodagar, i rad, går det? Vad händer med kroppen? Förfall? Kommer jag vakna kallsvettig inatt med ångest? Försöker intala mig hur stark jag kommer bli av att vila en dag till, men det är ju bara självbedrägeri!

Kroppen säger fortfarande ”lunga’rej grappen, annars får du stryk!”. Passande nog kommer varningen sånär på en dag rätt i planeringen så det är väl inget att böla om egentligen.

Jag tycker skämtåsido att jag är rätt duktig på att hänga med när kroppen är skenslö eller säger ifrån. Men enklast vore ju om man hade en lampa i pannan som berättade vad som gällde för dagen.

Antingen grön eller röd. Gult? De är bara förvirrande.

3 thoughts on “Der Untergang?

  1. Jag har haft exakt samma känsla den här helgen. Kroppen känns tung på nåt sätt. Sen är mars den värsta månaden. Mitt imellan innecykling och utecykling. Det känns som att man kan innecykling vid det här laget.
    /J

  2. Det kommer att gå jättebra! Du behöver inte oroa dig. Det verkar som om du har bra kolla på vad du tål och nu säger du ju helt enkelt att du känner att kroppen måste vila lite. Lyssna på det och fundera inte så mycket. Ingen ångest behövs :) Du är bra!

Kommentera

