Svar på tal, samhällsdebatten om Minimjölken.

Kände lite ansvar kring min frågeställning tidigare. Rotat lite i den där mejeribranchen och min slutsats var att det torde handla om en simpel ”Supply and demand” faktor till varför det saknas 1,5 liters Minimjölk och Ekologisk Minimjölk. Kan det vara så enkelt?

Hans, Produktionschef på Gefleortens Mejeriförening svarar:

Det var så enkelt. Så nu vet ni varför, när ni ser en ensam enlitersförpackning på mejerihyllan där ni handlar. Jag är ju inte emot fett, det är fint. Finns väl få som har så fin komposition av grädde och färgämnen i kosten som jag. Men smakupplevelsen är den inte värd någonting idag?

Är det den där LCHF-tanten som orsakat detta?

Jag såg rubriker och bilder i tidningarna och tänkte att den där tanten kan ju inte ställa till med så mycket, låt henne va i fred!

Men satan vad fel jag hade.

Kommentera

