Finnar kan inte se glada ut.

Såg Hellner ta sig över sista puckeln in mot Stadion i Holmen, det såg fan ut som mig själv när jag är ute och åker ovallat. Motsträvigt och fint, det är hårt de! Något annat som var hårt va ju Mattis hulkande efteråt, men fan, finnar har svårt att se glada ut. Perkele och så vidare.

Skitnödig, VM i ”hålla andan” eller glad? Svårt att förtälja.

Men hårdast av allt idag tror jag nog svenska vallachefen hade det, kan inte föreställa mig, oavsett hur befogad kritiken är eller ej, hur det måste kännas att ha del i ansvaret när det går så fel. När man redan efter 2,2 km får en klump i halsen, åkare efter åkare och sen får fullfölja katastrofen i 12,8 km till. De är hårt.

Själv tror jag att jag hittat rätt i träningen, så skönt när responsen man väntat på kommer till slut. Hade en fin dag i skrubben med personbästa på 40 minuter nonstop, 350 W är det som gäller nu.

Se effektloggen för (lite) mer info.

Kommentera

