Distans och mjölk.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15226468?dopt=Abstract

Finns en del intressant på sidan som Micke länkade till tidigare: http://www.pbrc.edu/heritage/publications.html. Jag hittade väl den minst intressanta artikeln av dem alla. Men jag försöker tjuvläsa lite då och då när jag har tid över, vilket tyvärr blir för sällan.

Tänkte köra rundan runt Gårdskär-Älvkarleby men när jag kom till slutet av Skutskär såg jag att väggrenen inte var så fin för cykling och jag ville inte vara ivägen onödigt mycket för bilarna. Så jag vände där och skarvade runt Bönan istället.

Blev strax över 4 timmar till slut, 146 bpm snitt och 91 km. Heldämpat och dubb var det som fanns att tillgå, fint det! Snorhalt på vissa ställen. Grusvägen Utnora mot Harkskär var en lång isgata utan ett korn grus så långt ögat kunde nå.

Snön smälter däremot riktigt fort, märkte skillnad på backen bara från när jag stack ut strax efter 8-tiden till när jag kom in i stan igen 2-2,5 timmar senare. Med tanke på hur prognosen ser ut till veckan så tror jag det går att slänga av dubbdäcken redan nästa vecka.

Solen gör underverk, precis som en dusch.

2 thoughts on “Distans och mjölk.

Kommentera

