Kicken, här är den!

Jag var stendöd igår, kom hem och slocknade direkt i 2 timmar efter arbetsslakten på Kyrkogatan. Mycket aktivitet på kontoret ihop med en längre period med hård träning tar ut sin rätt i längden. Sen förmådde jag inte till någon större aktivitet än att flytta mig från dubbelsängen till badkaret på kvällen, även om jag hade tänkt träna.

Den här gången protesterade jag inte. Det vore idioti.

Imorse var jag dessto piggare, tack vare det Sibiriska vädret. När jag kom hem bänkade jag mig framför Skid-VM och sprintfinalerna, inspirerad och glad i hågen satte jag mig sen i skrubben och rev av personbästa på fyrorna.

Det som gjorde passet extra fint var upplevelsen i benen, en minut mindre vila och kroppens allmäna respons. Kunde t.om trycka på några extra watt sista minuten på varje intervall utan att implodera. Och kicken, den infann sig som en saknad gammal och kär vän.

Ni har väl inte missat detta? Fint tips!

För er i närområdet kan jag tipsa om att ett av mina favoritställen för just sådan träning, nämligen Järbo. Smygtränade lite där förra sommaren och kommer fortsätta med det även iår. Har en del målsättningar däruppe som jag vill klara av iår.

Sollefteå har jag också en del otalt med när det gäller målsättningar, rejäl putsning på mina tider uppför Hallstabacken framförallt! Finns en del vacker natur att beskåda på distanspassen där med, blir nog ett kortare ”läger” iår också.

Uppdaterat effektloggen med tisdagens pass och stuvat om lite.

Kommentera

