Periodare.

Det jag tycker mig ha sett bäst resultat av träningsmässigt, är periodvis inriktning. Med det menar jag att träning bedrivits med en inriktning på en eller få egenskaper jag velat förbättra medan andra fått stå i underhållsläge eller rent utav fått sitta på bänken. Inget nytänkande precis.

Jag tror att det gäller att veta vilka egenskaper som är i mest behov av inriktning och hur de hänger ihop med de som är i underhållsläge eller sitter på bänken. Där har jag en bra bit kvar att vandra när det gäller förståelse.

Det jag däremot tyckte mig förstå under förra året var och är att det blir lätt kaos om man tränar allt samtidigt, om inte syftet med träningen är någon form av upprätthållande.

Under de här 3 senaste veckorna blev jag helt enkelt för girig. I jakten på ännu bättre respons från träningen började jag ändra och komplicera mitt träningsupplägg, som jag var tillfreds med från början där varje period var genomtänkt, till den grad att de senaste veckorna iprincip innehållit allt annat än genomtänka tankar.

Så nu tar jag och går tillbaks till ursprungsidén och ger fasen i att balla ur så lätt, så ska det nog gå riktigt fint det här!

”Det kan ju inte gå bäst jämt, men bra ska det fan alltid gå!” – Ny personlig slogan.

One thought on “Periodare.

Kommentera

