Pepp-pallen.

Idag ska jag plåga Persson lite, han ska få köra ett Padilla test i skrubben. Lite hobbyverksamhet så att säga. Vi startar på 100 W och ökar med 35 watt per ramp som är 4 minuter. 1 min vila mellan varje ramp. Han ska nog få köra Åstrands före också.

Själv tänker jag sitta på pallen med datorn i högsta hugg och ha koll på kadens, tid, puls samt ha makt över den blå ratten samt allt annat som är relevant. Han ska bara trampa och va glad o jag får leka testledare.

Men först ska jag trycka i mig ett paket bacon och en näve pasta, var ruskigt lätt på vågen i morse. Vilket passar perfekt då det blir födelsedagsfika på eftermiddagen. Man kan ju faktiskt tro att jag bara äter godis och bakelser, det är givetvis helt rätt uppfattat.

Fick hem grejer från Tyskland till mitt framhjul i veckan också, Pelle är hyvens och ställer upp och bygger igen. Det är ordning på den karln! FRM XMD 333 fälg, DT 240nav och DT Revolution ekrar, hållbart och prisvärt!

Inget marsvin längre, det var inga problem med hög puls idag och nu är skrubben uppvärmd tills Persson anländer.

Läs mer om dagens försök till 30 minutare i Effektloggen! Den finner du här.

4 thoughts on “Pepp-pallen.

    • Har ingen riktig koll längre, tror jag skrev något om det för ett tag sedan. Paret väger nog in på ikring 1330 gram. Det är 32håls med centerlocknav.

      Eftersom jag smällde in i ett träd på LLSM förra året behövde jag bara köpa ny fälg + ekrar och nipplar.

      En fälg går lös på cirka 79 €
      32 st Ekrar 19,20 €
      32 st Nipplar 6,40 €

      Går säkert att hitta billigare någonstans, jag handlar oftast från Bike-components.de, klockrent varje gång.

      Naven köpte jag från Starbike förra året.

Kommentera

