Kaosteori.

Nån som vill göra ett försök att gissa vad jag tränat idag med hjälp av ovanstående bild? Pluspoäng till den som även kan ange vad tanken var ursprungligen.

Jag har börjat märka att jag får slita som ett jävla marsvin för att äns kliva över 90% av maxpuls sen en tid tillbaks. Man är väl tränad då antar jag? Eftersom effekten är densamma. Även om just dagens pass blev katastrof och ett dåligt exempel på vad jag menar.

Jag får vrida lite till på den blå ratten, börja ta i ordentligt och acceptera att det börjar bli svårare och hårdare! Även om jag just för stunden verkar tycka att det gör jävligt ont som det är så verkar det ju finnas en nivå till, det gör det väl allt som oftast.

4 thoughts on “Kaosteori.

    • Trist att höra! Alla situationer är nog olika, jag personligen vill inte riktigt kalla det för ett problem. Inte ännu iallfall.

      Dels för att jag känner mig kry, presterar i princip lika eller bättre både på Monarken och i skidspåren bara det att pulsen inte är lika hög.

      Däremot, om flera pass blir som dagens, även om jag tror gårdagens längdskidåkning var den största orsaken till att jag inte orkade driva runt pedalerna idag, så får jag nog vara väldigt vaksam. Än sålänge räknar jag det som ett undantag.

      Har denna och nästa vecka kvar med tyngre träning i periodiseringen innan det är dags för en vecka med mer fokus på återhämtning.

      Börjar det som sagt bli fler och fler likadana pass som dagens, där jag inte klarar av att utföra tänkt arbete, så får jag nog plocka in den veckan lite tidigare och fundera.

Kommentera

