En vecka med undantag.

Testade två varv klassiskt på Skidstavallens 15 km spår idag, det gick. Kom hem och satte mig och körde 3,5 W/kg i 30 minuter som någon slags nedvarvning, mest nyfiken på hur benen mådde efter skidåkningen. De satt kvar.

Åt en sjuttonkronorspåse karamellkungen, somnade frivilligt oplanerat en timme i soffan och sen in i skrubben igen för styrkefyror på 5,25 W/kg. Kroppen svarade iprincip som vanligt, upplevelsen var nu bedrövlig. Försökte med varje trick jag hade men ändå lyckades jag bara ta mig igenom 4 stycken med 2 min vila, 6 st är skamgränsen kan jag tycka. Med facit i hand skulle jag nog vänt på ordningen, styrkefyror först och sen skidåkning.

Ibland blir det bra, ibland blir det mindre bra. Vi kallar denna udda vecka för ett undantag. Nästa vecka är det tillbaks till tryggheten igen med mer fyror, sista rycket.

Kommentera

