Pelle & Jimmy mot bergen!

Sandviken CK’s nöjdingar Pelle Sjudin och nygifte Jimmy Stenhammar ska ut på äventyr, nämligen Craft Bike Transalp som går av stapeln 16-23:e Juli! 700 km och en ”del” höjdmeter ser det ut att vara!

Bild: Annonsbladet. Klicka här för artikel.

Vilken utmaning, men de här grabbarna lämnar nog så lite som möjligt åt slumpen och ligger väl i hårdträning kan jag tänka mig! Ska bli kul att följa förberedelserna och jag hoppas innerligt att det går bra för dem båda när det väl är dags. De kommer säkert visa form på hemmaplan också med tanke på den mängd träning som krävs i förberedelserna, även om träningen säkert ser lite annorlunda ut mot ”vanlig” säsong.

Lite inspirerande är det, verkar vara ett kanonmål att träna inför och som de troligtvis kommer minnas resten av livet. Mina egna mål ligger lite närmare hemmaplan, med betydligt förre höjdmeter/dag, för stunden.

Imorse kände jag mig febervarm, men tempratur och vilopuls var OK.

Efter det kände jag mig inte varm längre, ställer självdiagnos: Skenfeber utan halsont. Jag river av mina skrubbfyror enligt plan.

4 thoughts on “Pelle & Jimmy mot bergen!

Kommentera

