På en bra dag..

”Kicken, var är den? Kicken, vart tog den vägen?”

På en bra dag kör jag mina fyror på fyrahundraarton watt. Idag var inte en sån dag. Att man får slita är målet! Ni vet säkert vad jag pratar om, den där känslan när syran blir såpass fin att smärtan avtar litet och man mer eller mindre bara känner sina djupa andetag och ansiktsgrimaser. Sen när man genomlidit de sista minuterna på sista intervallen kommer den, kicken. Den underbara kicken, blandad med känslan av kräk och hyperventilering. Sen é man en nöjding, tack vare kicken.

Men redan på den 3:e intervallen började det spöka för mig och jag pallade inte att samla ihop mig och låta syran skölja över mitt förstånd. Vilket är jävligt retsamt när jag vet att jag fixar det om jag verkligen kramar ur det jag har inom mig och accepterar smärtan som medföljer en sådan insats. De fick bli en uppdelning efter det även om det inte är samma sak och 3 st straff ettor, inte mycket till straff heller.

Kräver givetvis hämnd och hämnd skall jag få, för det är kicken jag vill nå, som den knarkare man é, vill man bara de.” – J. Hjortsberg, Monarkpoesi 2011-02-10.

One thought on “På en bra dag..

  1. Ping: Kicken, här är den! | Jesper Hjortsberg

Kommentera

