Nu vänder det!

Det finns enligt mig inget bättre sätt att rensa ur en arbetsdag ur huvudet än träning, larvigt säker och beprövad metod. Efter att jag skickat sista mailet för dagen, vände jag kontorsstolen och tittade ut genom mitt fönster och en glädje infann sig ganska omedelbart.

Vilken skillnad det gör när man kan åka ifrån kontoret på Kyrkogatan med solen i ögonen istället för att det är bläcksvart. Man känner verkligen att det håller på att vända nu.

21,31 km i Hemlingby blev det, okej spår och första milen var fantastisk. Solen påväg ner och lite folk i spåren. Glidet var mindre fantastiskt, självförvållat såklart. Jag har slutat med glidvalla, det är bara riktiga skidåkare och landsvägscyklister som sysslar med sånt. Eller hur? Fästvalla, där går gränsen.

Sen gör det ju inte saken värre att jag haft den här nöjdinglåten i huvudet hela dagen!

Kommentera

