Excelcykling.

Eller Numberscykling om man är Mac:are, som jag. Sparkade igång veckans träning med lite inspirerade stegintervaller idag.

Högsta pulsnoteringen slutade uppskattningsvis på 89-90% av max. Tiden gick undan i skrubben, det gör den alltid! Med lite stöd av Super8 & Tabs rätt hyffsade album, Empire.

Eftersom det fallit en del snö här över natten så ser jag framemot lite dreggel i skidspåren imorgon. Det är förjävligt trevligt att åka milspår med enbart pannlampa och sina egna tankar och skogen runtikring sig, sålänge lampan lyser vill säga.

Förresten, ni har väl inte missat att Mankan börjat blogga?

6 thoughts on “Excelcykling.

  1. Bra jobbat!! Är sista raden med siffrorna menat som ett genomsnitt totalt?
    Tror att du får ta antal min*w på varje intervall och sen dela den totala summan med 10 för att få rätt snittwatt för passet.

    mvh Robert

  2. Godkväll!

    Min*w per varje intervall, men delat på summan för hela passet (55) och inte på 10 väl? Matte är inte min starka sida. :) Isådanafall 347 W i snitt.

    Tanken var inte genomtänkt med den sista raden, fixat nu!

  3. Fel av mig! Naturligtvis delat med 55. Har skaffat mig en garmin forerunner 305 med kadenssensor som jag har monterat på monarken. Det fina är att när jag för över passet till datorn och sportstrack så får jag exakt snittkadens med tiondelar. Helt sjukt vad nogrann man har blivit med snittwatt, kadens osv. Man är nog lite skadad i planeten…..

Kommentera

