En soldat i karamellarmén.

I somras åt jag en jävla massa godis, det ska gudarna veta. Ofta blev det påsar på över ett halvkilo åt gången. Nuförtiden brukar Persson säga att jag köper pinsamma två-näves-påsar, det stämmer nog ganska bra det! Jag tycker själv de är pinsamma ibland.

Delar med mig av mycket, även mitt godisupplägg. Jag håller mig till en strikt plan och plockar ungefär 2-3 st av cirka 8-10 sorter sen är det nog. Undantagstillstånd finns givetvis, på vissa smågodisar. Det ser ju rätt fjolligt ut när man står där och gräver fram två svarta winegum med en skopa som är hämtad från en grävmaskin och langar ner i påsen.

Det är mängderna som avgör om det är katastrof onyttigt eller inte. Jag gillar godis, jag kan äta godis, jag vill äta godis, jag kommer fortsätta äta godis. Och semlor. Och Ben & Jerrys glass. Nöjdingar gillar sånt, det vet ni!

Idag har jag utövat klassisk slaskskidåkning i obefintliga spår på milen i Hemlingby, men 6:an var lite bättre. Det var 2 veckor sedan jag åkte skidor nu, vädret har inte lockat. Men -10 grader och solsken och någorlunda nysnö på backen lockade mig ut i spåren. Kört ett testcykelpass också, det ihop med veckans övriga bravader har satt sig fint i benen och nu är jag mör och skör.

Har provkört en Audi A3 Sportback miljödiesel idag, jag är sugen.. såklart!

2 thoughts on “En soldat i karamellarmén.

    • Risken med att prova en massa olika är att man får svårare att bestämma sig. Men å andra sidan ökar chansen för att det blir rätt ;)

      Fast när det gäller bilar blir det väl aldrig rätt, lika dålig affär som cykel rent materialistiskt.

Kommentera

