Plötsligt händer det.

När jag kom hem kände jag ett behov av en kort powernap, så blev det. En fyrtiominutare i dubbelsängen. Sen klev jag upp på stålhästen, inte så värst sugen idag konstaterade jag redan när jag började uppvärmningen. Efter första tre minuterna in på den första fyran slutade jag trampa, klickade ur ena foten ur pedalen och tänkte för mig själv att idag verkar vara dagen jag får ge mig. Motivationen saknades totalt.

Men, så kommer vi till räddningen, vändningen och nöjdingen.

Jag greppar som ett sista halmstrå tag i styret på Monarken på ett visst sätt, en inarbetad mental trigger om man så vill, precis som jag gjort så många gånger förut när det faktiskt gått bra och jag känt mig stark och motiverad. Det får mig att tända till.

Nästintill omedelbart vänder mina tankar till något positivt och jag hinner inte klicka ur andra foten, klockan hinner inte rinna iväg mer än 2 min innan jag kör igång ett nytt försök. Fast jag ändrar anfallstaktik och kör dödsfyror istället för att bryta mönstret, dödsfyror med aningen lägre snitteffekt dock. Så det landade i en trea och fyra dödsfyror med 2 min vila när allt var över.

Inget rekordpass effektmässigt men vinsten idag låg i den mentala vändningen, inte i effekten. Känns jäkligt bra ändå måste jag erkänna!

8 thoughts on “Plötsligt händer det.

  1. Starkt jobbat. Jag har själv svårt med motivationen denna vecka på monarkpassen. Var helt sänkt på förra passet, har nu tagit 2 dagar vila men känner mig ändå seg i kroppen.

    Ska tända till för ett pass nu.. Kan du görat så kan jag.

  2. Härligt! Anfall är bästa försvar. Jag brukar ta till en Tabata när jag har avbrutit ett pass. Det går fort och gör jätteont. Win-win liksom.
    /J

  3. Oscar: Bra, då är jag nöjd :) Hoppas laddningen inför föräldraskapet går väl för er båda!

    Stizze och Marcus: Roligt att höra, kötta på!

    Mollo: Jag brukar titta på dina tabatafilmer och känna samhörighet ibland när du kvider som en mink som blivit utsläppt i det fria av miljöaktivister som inte vet bättre. ;)

Kommentera

