Naivt eller medvetet?

Länk till text på Riksidrottsförbundets hemsida.

Om man tar tillskott som heter ”Crack” kan man ju antingen tycka att det är ett lite lustigt namn, eller så tycker man att det låter oseriöst och suspekt. Om man inte kan bestämma sig för vilken sida av lägret man står på kan man ju ta nästa steg och titta på förpackningen.

Och sen fundera om man fortfarande tycker det verkar vara en seriös produkt som man som aktiv vill stoppa i sig. Gymgrossisten.com säljer denna produkt, eller sålde rättare sagt. Det säger väl en del om hur liten kontroll det finns.. skrämmande faktiskt.

För min egen del så den dagen Minimjölk, O’boy, Leksandsknäcke och leverpastej innehåller otillåtna substanser ligger jag jävligt risigt till.

O’boy har ju ett rätt suspekt namn och en rätt suspekt förpackning..

Dagens styrkefyror i Playa del Skrubb här på Idrottsallén gick enligt plan, men inte mycket mer. Ju mer jag tränar dessto mer tycker jag att känslan, eller upplevelsen, är det största hindret de flesta gångerna för om det bli ett ”lyckat” pass eller inte.

Är känslan att det gör ont från första minuten så blir upplevelsen givetvis jobbigare mentalt, men fysiologiskt verkar det inte finnas några hinder för genomförande.

Tycker jag börjar lära mig hantera det bättre nu än förra året, vilket också innebär att när jag kollar bakåt i tiden så ser jag att jag har mindre ”misslyckade pass” nu än förut.

D.v.s att jag kan ju dra runt benen, de dör inte trots att effekten är likadan som den gången det upplevdes som ”enklare” eller att man var ”starkare”. Det är väl bara så att det gör olika ont från gång till gång, därför förväntar jag mig heller inte att det ska kännas på ett visst sätt inför ett pass utan förlitar mig mer på effekten än förut.

2 thoughts on “Naivt eller medvetet?

  1. Festligt, jag känner samma sak med smärtan under passen. Antagligen har vi bara blivit äldre och insett att det inte lönar sig att gnälla. Man biter ihop och kör istället.
    /J

Kommentera

