Vilken härlig dag!

Varit en riktig nöjding hela dagen, det känns som om jag och livet kommer bra överens just nu.

Jag var så inspirerad av min egen nöjdhet att jag frivilligt gick och köpte gardiner till lägenheten, ni som känner mig förstår vidden av det. Det trots att min fina franska bil inledde morgonen med något slags irriterande varningsblinkade för att bakluckan inte var stängd, fast i själva verket gick bakluckan inte att öppna. Och trots att jag hade tandläkartid idag! Bilstrul, gardiner och tandläkare på samma dag, men ändå så nöjd. Fantastiskt!

Och så åt jag en semla till fikat, såklart.

Blev slitigt på Monarken ikväll, det var också planen. Skön känsla att få gnola på tills hjärnan ifrågasätter varje tramptag och sen lite till. Det gick fort utför idag! Jag tror det sitter i pannbenet just nu än någon annanstans, har nån vecka kvar med lite mer VO2 fokusering i upplägget sen blir det lite mer fokus på pannbenets förmåga att utstå hög intensitet under längre tid.

Bjuder på en Bigmollo-inspirerad-skrubb-nakencyklingsbild.

9 thoughts on “Vilken härlig dag!

  1. I går var jag till Högbo och körde och där var spåren perfekta, la dock på klister. Vet inte hur tejp funkar i klisterföre. Idag provade jag Skidstavallen där var det isigare, men framförallt mycket skräp i spåren. I morgon skulle dom köra med pistmaskin.

  2. Jo, var sak har sin tjusning. Dom här isiga förhållanden gör att man börjar längta till lite varmare väder för att börja cykla.
    15km spåret är rätt så platt om man undviker backarna som är på elljusspåret. Kör man blixta backarna så får man träna hjärtat uppför samt utför. Utför så är det annan typ av träning för hjärtat än uppför, man har hjärtat i halsen och är skit skraj.

Kommentera

