Vikt-ig eftertanke.

Det har nämnts en del kring ”späk” och ”anpassning av kroppsform till vald idrott” från min sida. Ofta lite taget ur ett större perspektiv, ett perspektiv som inte redovisas här på bloggen i sin helhet.

Jag har insett att jag måste vara försiktig med hur jag uttrycker mig eftersom jag inte har någon som helst koll på vem personen som sitter på andra sidan och läser är eller dennes bakgrund. Detta inlägg riktar sig egentligen speciellt till yngre individer/förmågor på andra sidan skärmen.

Det var Öijers inlägg som väckte tanken faktiskt.

Och när då bland annat kroppsvikt förekommer och nämns här, så kan jag förstå om det tolkas som att det är den enskilda detaljen jag fokuserar på och förespråkar, eftersom det är i princip det enda i helheten jag delar med mig av till er läsare just nu. ”Värsta fall scenariot” om ni frågar mig, är om det blivit så att kroppsvikten fått för stor fokus i mina inlägg. Jag vill inte bidra till någon skev bild av vad som är viktigt. Det finns faktiskt inget större värde i att skriva om det heller.

Därmed blundar jag heller inte för ett bra effekt/viktförhållande vid prestation.

Men jag är/har blivit dålig på att berätta om hur kul jag faktiskt har! Eller hur allt detta påverkar övriga delar av mitt liv, människor jag träffar, vad/vilka som inspirerar mig, vilka erfarenheter jag fått och vad jag upplever när jag cyklar, åker skidor eller gör något annat tränings eller tävlingsrelaterat.

Om det är något budskap jag skulle vilja sända ut så är det ju faktiskt det, hur fantastiskt mycket jag får tillbaka av det jag ger genom att hålla på med den idrott jag valt att hålla på med.

Vore inte det mer intressant att läsa om också?
Bara en tanke..

Kommentera

