Dagens ungdom..

Emil Linde, Gävle CA är uttagen till landslaget i CX och kommer tävla i VM som går av stapeln i St Wendel, Tyskland i slutet på månaden ihop med ett gäng andra sköningar. Grymt kul att höra tycker jag! Stort lycka till och jag hoppas det ger massor med erfarenhet och mjölksyra!

Motiveringen:
CX-kapten Mathias Karlsson kommenterar uttagningen på följande sätt:
Emil Linde visade med sin fina teknik och sin åkstyrka att han har det som krävs. På söndagsloppet placerade han sig på en imponerande fjärdeplats i Superklassen.

Truppen består av:
Herr Junior: Emil Linde, Gävle CA
Herr U23: Jesper Dahlström, Motala AIF CK
Damer Elit: Karin Aune, Örebrocyklisterna/
Åsa Erlandsson, Varbergs MTB
Herrar Elit: Emil Lindgren, Rabobank- Giant Offroad Team/Alingsås SC
Jens Westergren, Falu CK/Nishiki Team
Magnus Darvell, Team Kalas
Fredrik Edin, Cykloteket Racing Team, reserv på hemmaplan

Håller tummarna för er! Läs mer om uttagningarna på SCF’s hemsida.

För min egen del har jag idag varit på ännu en anställningsintervju, luftat lungor och surat ner benen på testcykeln, ätit pinsamt lite godis (igen), varit läskigt nära en all time low morgonvikt och så roade jag mig med gäddhänget på taket imorse.


Det är lika roligt varje gång en bit rasar ner, speciellt när det sker på natten så man vaknar och tror att taket ska rasa in. Det ger skönhetssömnen en ny dimension, sen knakar det lite fint i väggarna med jämna mellanrum.

Kommentera

