Nästa fas.

Finns en risk i att göra ”samma” saker en längre tid, tror man stagnerar efter ett tag. Så jag tänker börja slänga in några annorlunda pass för att skrämma kroppen lite ur sina rutiner. Ungefär som på arbetet, gör man samma saker hela tiden så finns det ju en risk att man sitter och gnäller till ingen nytta eller förlikar sig med läget efter ett tag. Eller så tar man tag i det och hittar vägar som leder framåt, jag föredrar det sistnämnda även om det alla gånger inte är lätt eller praktiskt. Och det kan faktiskt bli galet längs vägen, men det härdas man ju av. Eller hur?

Som att vara sin egen ”tränare” t.ex, det är läskiga grejer för en nöjdning som jag. Men det är ett annat kaptitel.

Träningen hittills har gått mycket bra och enligt min plan! Det har nästan varit lite över förväntan faktiskt. Då syftar jag mer på träningsglädjen, motivationen och balansen i vardagen. Snart kliver jag in i nästa fas, man kan kalla det intensifierat fokus om man så vill. Det känns riktigt roligt att jag kliver in i den perioden med god mental status och en stark tro på det jag gör, vilket jag tror är väldigt viktigt. Ska bli fint!

Men innan dess ska jag hinna med ett besök hos en Naprapat. Har som mål att få behandling några gånger per år även om jag inte har några riktiga besvär, friskvård tror jag det kallas.

Har rensat ur förrådet en gång för alla (den här gången), det tog lite tid. Men mest för att jag hittade så många, för mig, roliga minnen och saker i lådorna.

Hittade den här bilden som jag vill dela med mig av, innehållandes en ung Hjortsberg med akut bullstånd. Fotbollsskola i Sollefteå, andra dagen, hål i skallen, ambulans till akuten, hem och svulla. Vad gör man inte för en bulle?

Inget dåligt tröstpris för en skenslö grabbhalva, undrar hur många till jag fick för ”Sad-puppy-face-looken”?

Kommentera

