Hösten från sin bästa sida.

Lyssnade igenom Robert Francis album ”Before Nightfall” under min nästan 2 timmar sköna skogsvandring idag. Betyget blir helt enkelt, fantastiskt.

Passade samtidigt på att fastställa mina egna tankar kring mitt träningsupplägg inför denna vinter. Det kommer bli olikt det jag hade förra året på en punkt, jag har helt enkelt accepterat att den mängd träning jag kan bedriva måste målsättas på en mer realistisk nivå.

Istället för att sätta mål på 15-20 timmar/veckan och missa 90% av veckorna med besvikelse och frustration till följd, så bygger jag mina veckor med nyckelpass beroende på vilken period jag befinner mig i och vad jag vill utveckla. Allt utöver det är det bara att vara nöjd med, i förhållande till arbete och annat.

Personligen tycker jag detta låter logiskt, jag sätter ett mer realistiskt och smartare mål. Kommer förhoppningsvis fortfarande bli trött, periodgubbig och snygg.

2 thoughts on “Hösten från sin bästa sida.

  1. Det är kul med målsättningar. Själv är jag på en annan nivå än dig men ändå så har man någon typ av målsättning. Jag brukar sätta ett mål på ett visst antal pass per vecka. Detta mål sätter jag lite högre än vad jag kommer att nå. Sätter jag att jag ska köra 4 pass i veckan så blir det i regel bara 3. Det blir alltid något som kommer imellan, hade jag då satt 3 pass som mål så blir det bara 2.

    Andra mål som jag sätter är att försöka planera in någon tävling. I vinter är målet att köra Vasaloppet. Innan Vasaloppet blir av har jag tänkt köra något seedningslopp.

    I sommar förutom att köra några lopp i långloppscupen så har jag tänkt försöka mig på någon/några löptävlingar. Är sugen på att springa lidingöloppet. Däremot så är det kanske så att kroppen inte dål att springa så mycket som behövs för att kunna genomföra Lidingöloppet, får väl se.

    Hoppas att du får till dina mål!
    Magnus

Kommentera

