Voyage, Voyage.

Blivit en del tågåkande till centralorten Borlänge för mig på sista tiden. Åker man en gång i kvartalet så är det ju lite fint att passera Ryggen och få åka TiB, men charmen avtar snabbt när frekvensen på resorna ökar markant. Däremot är anledningarna till arbetsresorna dessto roligare och inspirerande! Idag hade Borlänge Fotoklubb en utställning i finvagnen som gjorde att man fick drömma sig bort en stund på hemvägen.

En eloge till er som pendlar varje arbetsdag, varje vecka, varje månad, hela året. Jag var ett tag i tankarna att bo i Falun och tågpendla till arbetet i Gävle, men det har jag konstaterat att det är inget för mig.

Mitt återtåg kan gott invänta en mer bestående lösning.

Kommentera

