Don’t dream it’s over.

Har varit på Värmdö med mina fina kollegor och arbetsgivare på konferens, det är något speciellt med havet och den lilla charm Stockholm har, för mig, ligger därute en bra bit från stadens kärna. Iochmed bildandet av nya Trafikverket och ihopslagningen av Banverket och Vägverket har vi fått massor av nya kollegor, så en teambuildning och konferens var ett steg påvägen mot en ”vi” känsla.

På torsdagseftermiddagen deltog vi på en gästföreläsning som Mikael Andersson höll, om tankens kraft. Föreläsningen var riktigt bra och precis i tiden för mitt egna fördjupade intresse kring just detta ämne med mental styrka och inställning. Det Mikael föreläste om var givetvis både intressant och lärorikt, men är det något jag verkligen ser som en fantastisk egenskap hos en människa, så det är förmågan att inspirera sina medmänniskor på ett hjärtligt och naturligt sätt. Det är en egenskap som Mikael behärskar med god marginal. Det är minst lika viktigt som innehållet i det man säger eller visar.

Jag lämnade Djurönäset med ett par insikter och tankar efter de här två dagarna, tankar och insikter som stärker min person och mina egna val och värderingar mer än någonsin. Men framförallt, en tydligare målsättning kring vad jag vill åstadkomma med mitt liv i framtiden.

Sen fick vi det stora nöjet att åka 600 hk snabbjäkelbåt i 50-55 knop också, första gången för mig. Det var riktigt roligt förstås, även fast jag inte brukar uppskatta sådana där snabba tingest i vanliga fall.

Det var väl något med havsluften, eller?

2 thoughts on “Don’t dream it’s over.

Kommentera

