Värmande höstkilon.

Ja, nu kommer de fint smygandes. Varje vecka är en fröjd på vågen.

Minst +2 kg till ska man väl klara av innan snön faller? Det är rätt lätt när man heter godismuppen i mellannamn.

Nu har jag en blåbärspaj som kräver min fulla uppmärksamhet, sen ska den hurklas upp igen med hjälp av Monarks finaste ”mid-range” skapelse.

9 thoughts on “Värmande höstkilon.

  1. Japp, efter ett antal Oppigårds single hope ale så kommer lite extra vikt lätt smygande, inte för att man var deffad innan precis.
    Vad kör ett sådant konditionsfenomen som du 14 km rullskidor på då?

  2. Haha, ja det beror på vilka 14 km man pratar om och vilken intensitet man väljer att köra. :)

    Men lite tider kan jag bistå med eftersom du frågar så snällt med smicker och allt!

    Detta är från sist jag körde 4 x 7 km vid Furuviksvägen med vändningar från 0 km markeringen vid infoskylten till 7 km markeringen vid korsningen innan Furuvik mot Bomhus och vice versa.

    27:04 min. (7 km) – 29:39 min. (14 km) – 28:19 min. (21 km) – 30:08 min. (28 km)
    Snittpuls för hela passet: 162 bpm (cirka 78% av cykelmax).

    Så första 14 km på 56:43 min med cirka 20 slag från cykeltröskel i intensitet. Har övat lite på frånskjutet nu så jag tror det kommer gå fortfare nästa gång. Förhoppningsvis :)

    Har du skaffat rullskidor nu?

  3. Dina tider är inget att skämas för! Nån 84 åring lär inte komma och åka förbi dig!
    Det är ungefär samma tider som jag kör på. Ska du köra Vasaloppet i vinter så lär nog det gå bra. Satsa på något eller flera seedningslopp så får du starta lite längre fram. Det är inte någon omöjlighet att sikta på en tid under 6 timmar för dig.
    Med dom tiderna så lär det inte vara någon fara med din teknik heller!

  4. Crille: Jag vet att du vill, det kommer!

    Tack för det Magnus! Med teknik räknar jag in att kunna åka med frånskjut och diagonal där det passar, nu stakar jag ju bara. Det går ju lite sakta och kostar mycket energi på vissa ställen. :)

    Har börjat kolla lite på Öppet Spår men vi får se, det är en del uthållighet i överkroppsmuskulaturen som ska till för några tider kring 6 timmar misstänker jag. Däremot siktar jag på Bessmer, Gavle och Maserloppet och kanske något lopp till för att ha något att sikta på. Det är väl det jag tränar för just nu, det och ett litet träningsläger i fjällen i December.

  5. Hej! Kul att läsa din blogg! Har en fråga ang din viktnedgång. Vad drog du ner på för att gå ner i vikt ? Väger i dagsläget 74 men vill ner till 69….

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s