Med uthållighet och arbete kommer förändring.

Vilken vacker dag det varit, hösten är fantastisk när den visar sig från sin bästa sida. Som idag. Sen att det visas Ace Ventura på 5:an gör inte dagen sämre, perfekt avrundning på dagen. Har hunnit rulla köttbullar, på 4 hjul och 2 hjul idag så det är skönt med lite högläge faktiskt.

Det har blivit en del rullskidor denna vecka, målet är fortfarande att överleva och stå upprätt. Nu med lite mer fart för varje pass. Har, inte helt oväntat, fortfarande ingen teknik överhuvudtaget men hjärtat får åtminstone arbeta. Så läget har inte ändrats så hemskt mycket sen jag fick dem i måndags, mer än tillökningen av blåsor på händerna och lite bättre balans. Vilket borde vara tecken på att jag försöker. Jag tycker det är löjligt roligt iallafall!

Utöver den fysiska träningen så fokuserar jag på att försöka tänka till, tänka om och se något positivt i de små motgångarna som möter mig i vardagen. Jag kan konstatera att det är chockerande hur mycket energi negativa tankar kostar mig, varje dag. Jag ska göra mitt bästa för att sluta konsumera den produkten. Det är en rejäl kamp med hjärnan, den går på vaneautomatik och varje gång jag vill tänka annorlunda möts jag av motstånd på flera sätt än ett. Det vänder inte på en femöring, är trots allt ett par år av negativa tankemönster som ska förändras.

Jag är fullständigt övertygad om att med uthållighet och arbete kommer förändring, trots att jag har dalkarlsgener i mig vars grundläggande funktion är att hata förändringar. Jag har ju även med de förutsättningarna faktiskt lyckats många gånger förut.

När något som verkligen är värt all min energi för att ta sig igenom väl inträffar, så vill jag ha kapital på kontot för att minimera risken att bli lämnad vid perrongen.

Det kan faktiskt vara det bästa sparkontot jag öppnat på länge, bättre möjlig avkastning får man nog leta efter.

4 thoughts on “Med uthållighet och arbete kommer förändring.

  1. I dag blir det ett pass rullskidor tillsammans med Esa. Vi kör nog ett pass på mellan 1.5-2h. Har du lust kan du hänga med, om inte annat en del av passet. Du kan få lite hjälp med tekniken. Vi har inte bestämt tid ännu men någon gång på eftermiddan blir det. Magnus

    • Ska ringa Esa och bestämma tid. Ska på en lite utflykt med familjen till havet efter lunch, så det blir efter det. Skulle tro att det blir cykelvägen mot Furuvik.
      Antingen kör vi till Mårtsbo och sedan till Furuvik eller mot Furuvik och svänger av mot Bomhus och kör runt Bomhus och tillbaka till bilen som då ställs vid Sjöbloms bil. Magnus

Kommentera

