Crunching numbers.

Delar med mig av några siffror från samtliga fysiologiska tester på Bosön sen jag började träna cykel förra året. Testerna utfördes inför grundträningen till denna säsong, innan tävlingssäsongen startade och veckan efter den slutade. Fetstil för senaste tillfället.

2009-10-27 -> 2010-04-08 -> 2010-09-24.

Liter/min:
4,85 -> 5,03 ->
5,31 liter/min.
Watt vid 4 mmol:
242 W -> 262 W-> 294 W.

Ihop med en mindre kilokroppsvikt (85,3 -> 78,8 -> 76,5 kg) från första till sista testtillfället ger det:

VO2 ml/kg/min: 56,9 -> 63,8 -> 69,3 ml/kg/min.
4 mmol W/kg: 2,83 -> 3,32 -> 3,84 W/kg.

Hoppas den målbild och träningsplan jag har arbetat fram senaste månaden leder till att jag står på startlinjen nästa år ännu mer förberedd och som en starkare cyklist. Både mentalt och fysiskt. Det finns gott om saker att förbättra, inte bara på papperet. Det är något jag ser som oerhört positivt!

2 thoughts on “Crunching numbers.

Kommentera

