Kunglig idag, rullstol imorgon.

For till hufudstaden på förmiddagen för lite testing testing 1 2 3 i Bosöns labb. Testerna gick för övrigt bra, bekräftar det jag känt hela säsongen. Att det går framåt, känns hoppfullt!

Har fortfarande lika svårt att ta ut mig ordentligt på maxtestet, men jag ser det som en utmaning snarare än ett hinder i framtiden. Har som målsättning att arbeta med den mentala biten ordentligt i vinter. För det är vad jag identifierat som en av mina största svagheter under året faktiskt. Ska hitta tillbaka till den vinnarskalle jag vet att jag har i mig, det kommer att gå med rätt inställning och med bra verktyg.

Nu på kvällen har jag varit ute och testat löpsteget vid Skidstavallens 5,5 km spår, imorgon blir det rullstol. Det är skillnad på cykel och löpning, vilken grej alltså. 4:30 min/km tempo med snitt kring 80% av cykelmax kändes rejält gubbigt.

Tur att proffsen delar med sig för i veckan kommer det levereras ett paket med rullskidor hit hem, vad har jag gett mig in på?

2 thoughts on “Kunglig idag, rullstol imorgon.

  1. Tjena Magnus!

    Har inte fått rullskidorna ännu! De åker buss. :) (Bussgods)

    Men till veckan ska de nog vara här, du får gärna hojta till här eller på Happy när du/ni ska ut nästa gång. Gärna med lite framförhållning. Jag behöver all hjälp jag kan få och hakar med glädje på om möjlighet finns. :)

    Gällande testresultaten så nöjer jag mig med att dela med mig att det var en förbättring mot föregående test i april.

Kommentera

