MTB Marathon SM 2010.

Sitter och äter frukost, lite halvseg i huvudet efter helgen och helgens resande. Vi kom hem ganska sent igår. Hade dessutom lyxen att bli väckt av en gräsklippare nyss, livet är fint.

Igår var det MTB Marathon SM i Hässleholm, Snapphaneturen. Banan var grym på flera sätt och vis. Kändes lite halvdegigt innan start men det släppte direkt när startskottet gick, som det brukar göra.

Körde in i ett träd cirka halvvägs in på andra varvet och fick en brakpunktering, hade slang med mig men måste ha tappat min pump längs banan. Ingen fara tänkte jag, hade ju en patron med mig. Men ett par mil hårt slitande sätter sina spår i tankeverksamheten för jag skruvade inte upp ventilen till slangen när jag tömde patronen. Då blev jag lite trött på mig själv. Daniel passerade efter en stund och lånade ut sin pump. Började rulla och märkte då att fälgen blivit rejält sned och däcket slog i framgaffeln. Rättade till fälgen med lite skönvåld så att jag åtminstone kunde rulla utan att däcket skavde mot framgaffeln, vobblade fint. Blev något med snabblåset fram i samband med det, släppte lite då och då vilket gjorde det hela lite mer intressant. Då valde jag att kasta in mitt deltagande för resten av tälvingen i en djup garderob och rullade tillbaks till Hovdala Slott. Besviken givetvis.

Jag och Daniel åkte ner med delar av familjen Thelberg, som för övrigt stod för excelent langningsservice längs banan och gott sällskap hela resan igenom. Emmy vann Dam-Elit och försvarade sin mästartröja, Daniel blev 10:a i H-30. Här finns resultatlistan.

Nu är tävlingssäsongen 2010 över för mig.

Funderade i bilen hem en del på hur säsongen varit, det är svårt att vara deppig faktiskt. Så motiverad som jag är nu har jag nog aldrig varit, får bara se till att förvalta motivationen på bästa sätt och ha en fin balans i tillvaron så ska det nog gå bra!

Kommentera

