Tjuvstart och löparglädje.

Hade ju tänkt vänta en vecka till innan jag började träna ”alternativt”. Men mitt tålamod och mitt bättre vetande fick ge sig. Mitt tålamod p.g.a att jag var till Valbo och köpte ett par ruskigt lätta Inov8 X-talon terrängskor på löplabbet igår som jag bara kände mig tvungen att prova, mitt bättre vetande för att jag vet hur mycket träningsvärk jag kommer få till följd av det oavsett om jag tar det lugnt eller inte.

Senaste löpsteget jag tog var den 30:e december 2009, Sollefteå vill jag minnas.

Vilket grepp det är i sulorna på hala stenar och rötter, känslan mot marken är nästan som att springa barfota men med lite dämpning. Jag skulle dock inte springa onödigt många meter på asfalt med de här skorna, inte utan ett löpsteg iallafall.

Har hunnit med att cykla på förmiddagen också, blev 70 km med tempoinslag och fartökningar på stigar. Kändes riktigt fint även fast jag blev rejält plågad vid Rönnåsen igår.

2 thoughts on “Tjuvstart och löparglädje.

Kommentera

