Distriktsmästare i MTB XC 2010.

Önskar jag kunde känna någon slags glädje över vinsten, men det är svårt när verkligheten är att vi var två på startlinjen i vår klass idag. Daniel och Jag. Han bröt dessutom p.g.a att han kände sig krasslig. Men att säga att det var slöseri med tid vore lögn, fick ett bra träningspass och ett kvitto på att kroppen är i helt okej form! Det är om inte annat ett glädjande besked.

Banan var strax över 5 km lång och jag körde 4 varv, för att hålla motivationen uppe var tanken att köra mot klockan och försöka hålla varvtiderna så nära det första varvet som möjligt. Hade en sluttid en bit under 53 minuter på 4 varv.

Det märks att säsongen är över eller lider mot sitt slut för många, jag är fortfarande taggad och motiverad och ser framemot Långlopps-SM nu. Har börjat snegla lite på Svelandsmästerskapen i XC också som går av stapeln i Filipstad helgen efter LLSM. Gör jag ett för mig bra SM och kroppen känns bra så tror jag nog jag åker dit faktiskt.

Jag är fullständigt såld på det här med MTB, det är förbannat roligt! Önskar att alla kunde hitta någon grej i livet som de gillar att göra lika mycket som jag gillar att göra det här, det är en fin livsstil.

Sen fick man ju träffa alla en sista gång i dessa sammanhang för iår, stort tack för iår till alla deltagare och till alla ni som är med och ställer upp så vi vuxna barn kan ha en Gästrikecup med fina deltävlingar i distriktet bland annat!

4 thoughts on “Distriktsmästare i MTB XC 2010.

  1. Grattis Jesper! Jag är imponerad av hur snabbt du åker uppför utan att se speciellt berörd ut. Jäkligt tungt att ligga bakom och gå på rött men ändå se dig segla iväg.

    Jag får gnugga geniknölarna rejält nu för att hitta nåt bra träningsupplägg över vintern som gör att jag kan bjuda upp till lite mer motstånd nästa säsong. Bantning, benstyrka och intervaller är redan spikat sen får vi se vad mer som behövs.

    • Tack! Alla har vi olika styrkor och svagheter, uppför kanske är en av mina utifrån min kapacitet och mina förutsättningar.

      Låter som ett bra upplägg. Det blir nog fint :) Vill ta ett steg till i vinter med, sen får man se om man har energin, motivationen, kunskapen och genetiken på sin sida eller inte.

Kommentera

