Sista Gästrikecupen för året.

Avslutning i Gästrikecupen för iår, blev en fin och lerig tillställning i Högbo. Tiden går så fasligt fort, tycker inte det känns som att det var längesedan vi stod vid Testebovallen med snö kvar på backen. Banan ikväll var rolig trots allt regn eller kanske tack vare allt regn som fallit senaste dagarna. Vi blev dock förskonade och möttes av solljus påvägen ut och ingen nederbörd.

Transport till Högbo + provkörning av banan: 01:16:30.
Gästrikecuptävlingen: 53:08 min på min klocka. (Seniorklass, 3 varv x cirka 7 km)
Transport hem från Högbo med bull/saft stopp i Valbo: 01:01:43 min.

P.g.a att Pelle fick framväxelstrul som gjorde att han blev tvungen att bryta på andra varvet med en fin ledning, så fick faktiskt jag rulla in först på en Gästrikecuptävling för första gången ikväll. Hade varit lika nöjd med en 2:a plats bakom honom. Andra platsen kneps istället av Björn Boström och trea blev Johan Östblom.

Mötte Daniel påvägen dit så jag fick sällskap och på hemvägen blev vi en trio. Vi blev erbjudna bullar och saft i Valbo av Emmy, sånt säger man inte nej till i första taget.

Nu blir det lugnt fram till Lördagens Finnmarkstur. Fick PM’et i brevlådan idag, det är med lite skräckblandad förtjusning man åker dit iår med. 112 km grusvägsrace, kan inte komma på något bättre att göra på en Lördag. Siktar på att göra en bättre tid än förra året, det lär inte bli alltför svårt tror jag.

4 thoughts on “Sista Gästrikecupen för året.

Kommentera

