Ich bin ein trötting.

Det är en rätt fin trötting som sitter i soffan nu.

Ställde klockan för första gången på semestern idag, 07:45 klev jag upp och åt minifrukost för att jag och Daniel skulle cykla ut till träningstävlingen vid Hedåsen i Sandviken. 01:35:00 ut till Hedåsen, 38:11 min TT (4 varv på årets GC-cup bana) och sen 01:20:00 hem.

Träningstävlingen kändes lagom, varken sunkig eller superpigg. Men det säger jag för att jag inte vann idag sålart. Johan var starkast, jag och mina ben kunde inte skapa den luckan vi ville ha. Det är ju så mycket roligare att ha en lucka, eller hur? Men den måste man göra sig förtjänt av. Vilket Johan gjorde. 5 st tappra själar infann sig på parkeringen imorse.

39:44 min körde jag samma bana och sträcka på i slutet på April. Även om dagens tid är en förbättring med 1:43 min så hade jag dock planer på att köra snabbare än så, men icke.

Foto: Daniel Eriksson.

Nån måste ju lära killarna hur man stiligast och manligast grenslar en cykel efter målgång, inte sant? Jag tog hand om det idag.

Vi skarvade lite stig på hemvägen och drog en fin maxspurt på slutet, den satt fint i klossarna efteråt. Vackert väder fick vi också, det är nog sista gången jag skriver det under årets säsong tror jag. Väderprognosen nästa vecka är inte lika rolig, verkar bli ett riktigt lerparty i Ludvika iår igen.

Kommentera

