Ska vi slå vad?

Hemma i Platteborg igen. Från det ena till det andra, inte lika fin omgivning som det bjudits på under veckan, men närapå. Vi är lite kära i varandra ändå, jag och stålhästen. Det är lite sjukt att man går och längtar lite efter vinterns testcykelpass. Körde 10 st ettor idag, fick det beskedet jag önskade. Jag är mer slimmad än någonsin och verkar lite hurtigare också om man ser till antal Watt och inte bara i minskad kilokroppsvikt.

Nu har jag haft semester i snart 3 veckor och det faktum att jag är med mer i huvudet på varje pass utan att behöva ha 8 timmar Trafikverket i huvudet före har gjort en viss skillnad i kvalitén, det är iallafall känslan jag har. Jag har tid till träningen utan större mental förberedande insats, jag kan sova hur länge jag vill med. Sen har jag sett till att försöka vara i en omgivning som inspirerar mig också. Det känns helt enkelt som om jag är mer fokuserad nu än på hela säsongen.

Imorgon blir det vila, kanske ska jaga gula svampar? Funderar på att bege mig till mina hemtrakter i Dalarna och snoka lite faktiskt. Renskavsklämmor med kantareller, det är ju inte så jäkla dumt!

TT vid Hedåsen i Sandviken på Söndag klockan 10.30, alla är välkomna! Vi kör årets Gästrikecupbana ett par varv och gläds åt varandras gemensamma intresse.

6 thoughts on “Ska vi slå vad?

Kommentera

