Sollefteå – Dag 3.

Sov längre än vad jag brukar göra imorse, kände av gårdagen lite i huvudet. Benen visade det sig inte var några problem med.

Käkade en minimal frukost och gav mig iväg. Eftersom jag inte hittar här för fem öre så valde jag riktning och cyklade 2 timmar åt ett håll och sen vände jag och skarvade omkring i närområdet. Finns mycket fin grusväg här, mycket fin stig med.

Vädret kunde inte ha varit bättre, det blåste t.om lite kallt ibland. Det gick inte så fort idag, kan bero på att höjdprofilerna är lite annorlunda än hemma när jag kör distans.

Höjdprofil enligt Garmin på en vanlig runda hemma i Gävle överst, ett distanspass i Ockelbo i mitten och dagens pass i botten:

Nu får man ta de här höjdprofilerna med en smula salt, men indikationen är ju att det är roligare här och i Ockelbo. Eller hur?

Dagens finaste bild, när jag vände mig om fick jag tillbaks insatsen att ta sig till denna plats. Ingen aning om vart det är någonstans, men det spelar mindre roll.

Det är ett stort militärövningsområde nästgårds som har en hel del fin stig och bandvagnsspår med mera. Ganska perfekt att bara åka om kring på faktiskt. Passade på att öva lite med min bandvagn också.

Rätt fin avslutning på dagen blev det också.

Drog en mördarmört och stack. Nu blir det ”Den sista färden” och lite godisladd, men bara lite.

Jag har det bra.

Kommentera

