Sollefteå – Dag 2.

Först och främst, ett stort grattis Emmy Thelberg till segern i CykelVasan! Det är ordning på den tjejen!

Min dag har inte varit lika spektakulär.

Startade dagen med att köra två intervaller uppför Hallstabergets framsida. Förra året orkade jag bara en intervall på 13:33 min och då var jag totalt körd efteråt, la en pizza och yrade mig ner. Den är 2 km lång och det är kärringklinga som gäller, även iår. Tog mig dock halvvägs upp på 42-36, sen stumnade jag till och fick kapitulera.

Start.

Mitten.

Mål.

En trötting som behöver klippa sig.

11:53 min är nya familjerekordet. Andra gången gick det på 12:31 min med 8 minuters vila emellan. Innan veckan är slut vill jag ha en tid kring 11:30 min.

Belöning på nervägen.

Sen for (som man säger här) jag hem till Systers nya fina hus och fyllde på vatten och hälsade på lite snabbt, fortsatte upp mot Jan-Gullik för att komma upp på baksidan av berget. Den 3:e större stigningen i grafen.

Sen på stig ner till Hotellet igen och ner via asfaltsvägen, vände nere på botten och tog storkakan med låg kadens upp samma väg. Blev lite naturliga intervaller, det är inga Tour de France backar. Men för mig som är van med platt Gävlemiljö är detta himmelriket just nu.

Kommentera

