Doften av nysvettad Hjortsberg.

Det är fasen något ni borde prova på en gång i livet, det är fint. Doften av nyduschad Hjortsberg är inte så jäkla dum den heller, förvisso. Bara o välja och vraka!

Hämtade upp fröken Thelberg i Valbo för avresa mot Ockelbo, väl där möttes vi av 6 st andra tappra själar. Vi blev några stycken idag med alltså, riktigt skoj tyckte vi nog allihop! Johan hade lagt en intressant bana till kvällens TT vid Rönnåsen, en liten utmaning på sina ställen både nedför och uppför. Kroppen var så fin som den bara kan vara, tack vare gårdagens backintervaller.

Idag var jag jämn, istället för att gå ut för hårt från start så körde jag kontrollerat för att vara mig. Fick en lucka i första stigningen som jag lyckades hålla och utöka in i mål.

Fick problem med bakväxeln en bit in på 3:e varvet, växlarna började hoppa groda. Tror jag slog i en sten eller annat skogstillbehör. Verkar som om växelörat blivit lite snett. Har ju en annan Giant ram som ligger och skräpar hemma, får kolla om det kanske går att använda det växelörat istället. Ser rätt lika ut iallafall.

Är det baxväxeln som blivit skrot så blir det ju en lite roligare historia att lösa tills på Fredag.

Min Anthem X var poppis, givetvis. Foto: Daniel Eriksson.

2 thoughts on “Doften av nysvettad Hjortsberg.

  1. Jag föredrar nog lukten av nyklippt gräs :)
    Klart som fan att man är intresserad av X:en, måste ju va nåt magiskt med den? Du vann ju idag igen, kan inte bero på nåt annat än hojen ;)

Kommentera

