Äntligen lite framsteg igen.

Nu när jag kan träna som jag vill utan allt för stor energifördelning i vardagen (läs arbete) verkar det som om det går framåt igen. Körde 4 varv vid Åbyvallen och förbättrade mitt personbästa med 1:29 min på årets GC-cup bana, det är jag nöjd med!

Tänker inte skriva trots gårdagens distanspass, utan snarare tack vare gårdagens distanspass. För jag har märkt att det i regel går rätt fint att åka fort om jag genomfört ett distanspass på 4-5 timmar dagen innan. Iallafall på träningstider ikring 40-90 minuter.

Eller så var det bakelserna och jordgubbarna.

12 thoughts on “Äntligen lite framsteg igen.

  1. Jag tror det var bakelserna! Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, tårtdopning är det nya heta!

    Bra kämpat i alla fall Jesper, du gör det inte lätt för mig att försöka hålla jämna steg med dig. Jag ville inte vara sämre och var ut och satte personligt rekord på Sätra-rundan i löpning. På tisdag dyker nya vevpartiet upp så jag ligger lågt med skogskörningen tills dess för gammelhojen är ingen fröjd att bomba över rötter med. :-)

    Vad sägs om ett gemensamt intervallpass i Stackbo under veckan? Att ha någon som flåsar en i nacken eller en rygg framför att jaga brukar kunna ge lite extra fart. Jag är ganska flexibel med tider/dagar.

    • Ja det kanske var bakelserna. Som rookie är det ju fint att vara jagad. :) Har inga planer på utomhus 4:or. Ska försöka klämma in 25 timmar distans under veckan, planerar köra Åbyvallen x 4-6 varv i slutet på veckan (tors-fre) innan helgens avslutande distanspass däremot, runt ikring 40-60 min borde det bli. Om det lockar så kanske vi kan komma överens om en tid?

      • En bunt varv på Åbyvallen låter mysigt. Hänger gärna på och jagar dig! :-)

        Jag är som sagt ganska flexibel vad gäller dagar och tider, så du får bestämma när det passar dig bäst.

  2. Du kanske ska kolla på Happy om det är några fler som vill hänga med på torsdag? Östblom? Claes? Pontus? Henke? Göran? Det finns ju en bunt som gillar att pina sig, och en träningstävling kanske kan locka ut dom i skogen om de har semester.

Kommentera

