Gästrikecup Järbo

Vilket fint pass det blev!

Gårdagens halvdistanspass kändes inte av i benen så mycket som jag trodde, trots en rejäl dos skenslöhet innan vi åkte. Kunde hålla intensiteten uppe tycker jag. Snittade kring 90% av max. Jag tycker dessa tillfällen är perfekta att avsluta träningsblocken med, sista passet innan planerad vila har jag oftast svårast att motivera mig på. Med lite tävlingsnerv blir de lite lättare att ta i.

Satte av ett rejält tempo uppför startbacken i rygg på Emil Linde, fick lida lite för det efter ett tag, tror nog Emil fick det med. Pelle seglade om efter backen och jag gick loss från Emil en bit in på första varvet men Björn Boström körde ikapp och kom upp i rygg vid första varvningen, sen lade jag mig bakom honom uppför och tänkte försöka ligga kvar där då han höll ett fint tempo. Men han seglade ifrån på första stökpartiet efter backen och fick en lucka som han höll och utökade fint in i mål.

Cykeln var grym, men med lite mer finlir kan den bli ännu bättre! Precis som sin ägare.

Pelle vann på 59:56, Björn blev 2:a på 01:02:43 och jag slutade 3:a på 01:03:25. Vi körde cirka 7 km x 3 varv. Nästan varje kilometer var en fröjd på sitt vis! Fantastiskt rolig bana.

Daniel fick strul med materialet på uppvärmningsvarvet, men stannade och filmade starten.

Kul med så mycket folk trots semestertider!

EDIT: Resultatlista.

One thought on “Gästrikecup Järbo

Kommentera

