Dumheter.

Sitter och gör en översyn över träningskalendern och konstaterar att det har inte funnits mycket struktur i träningen sedan snön försvann i skogarna. Det är mycket ”mellanpass” och roligheter, dåligt med riktigt plågeri.

Det verkar har blivit så att när det i schemat står t.ex fyror, så har det varit solsken ute och då har det blivit halvhjärtat utomhus istället. Inget fistempo, men inget plågeri heller. Är väl så att man blivit så bekväm när värmen kommit att det inte varit acceptabelt att sitta inne på Monarken när det är solsken ute, förstår inte hur det kunnat gå så snett. Finns många som gillar att köra intervallerna ute, jag gillar det också men behöver en rejäl backe eller dylikt för motivera och pressa mig själv lika bra eller i närheten av det som stålhästen lockar fram inomhus.

Det är kul i skogen och i solen, men det har varit för lite kvalitativt plågeri senaste tiden. Om det krävs att jag ska behöva sitta inne på testcykeln för att utföra det arbete jag vill utföra så får det väl vara så oavsett väderlek, eller så får jag bege mig till platser där motiverande och inspirerande omgivning (läs: Ockelbobackar) finns för att bedriva plågeri utomhus.

Imorgon blir man äntligen 25 år gammal, nu börjar det genetiska förfallet (om det inte redan gjort det) och jag är närmare 30 än 20. Eller ja, rent teoretiskt är det väl i övermorgon jag är närmare 30 än 20?

För mig som längtar till 30 är det bara skönt.

Jag har lärt mig på sistone att det går att stå och cykla också, det är en helt ny värld som öppnat sig.

3 thoughts on “Dumheter.

Kommentera

